"הפלס" במתקפה: "חיילות ניסו להתפרץ לישיבה קדושה"

    "הדבר נתקל בהתנגדות נחושה ובעצרות הזדהות המוניות של עולם התורה שניצב בתוקף מאחורי בני הישיבות וקרא להפסיק את ההתנכלות השלטונית"
    משה נתנאל 5 Comment on "הפלס" במתקפה: "חיילות ניסו להתפרץ לישיבה קדושה"

    עיתון הפלג הירושלמי ממשיך להוביל קו תקיף נגד שירות חרדים בצה"ל • הבוקר, מגולל העיתון טענות להתפרצות חיילות לישיבות • בפנים: זעזוע, הלם, וקריאות מחאה

    "הדבר נתקל בהתנגדות נחושה ובעצרות הזדהות המוניות של עולם התורה שניצב בתוקף מאחורי בני הישיבות וקרא להפסיק את ההתנכלות השלטונית"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיתון "הפלס" יוצא הבוקר במתקפה חריפה נגד צבא הגנה לישראל, בגין טענות להגעת חיילות לישיבות, כחלק מהליך ההסתגלות של הצבא החרדי לגיוס לצה"ל. "בימים האחרונים נודע כי בחסות 'תקופת ההסתגלות' ממשיך הצבא בצעדים תקדימיים וחמורים במיוחד: שיגור חיילות לריכוזים החרדיים כדי לפנות באופן ישיר לבני ישיבות ולהודיעם כי הם מועמדים לגיוס בקרוב", פותחת כתבת-הזעזוע.

    "החיילות הופיעו בשכונות חרדיות והגיעו לבתי משפחותיהם של בני הישיבות, ובמקרה חמור במיוחד אף הופיעו בישיבה קדושה באיזור המרכז, על אף מחאות צוות הרבנים בישיבה.

    "בתגובה מדהימה בחומרתה של הצבא, כפי שנמסרה ע"י דובר צה"ל, נאמר כי מינהל הגיוס החליט לשבץ את בני הישיבות בבסיס טירונות מיוחד המיועד ל"אוכלוסייה חלשה"; החיילות נשלחו כחלק מהסגל הפיקודי של הבסיס ובכוונת הצבא להמשיך ולשלוח את החיילות לריכוזים החרדיים ולבתיהם של בני הישיבות.

    "עדויות שונות שזרמו לאחרונה למערכת "הפלס" דיווחו על הנוהג החדש של הצבא ביחס לבני ישיבות הצועדים ע"פ הוראת רבו־תיהם ונמנעים לחלוטין מלהתייצב בלשכות הגיוס ולשתף פעולה עם כל הליך הקשור לחוק הגיוס. בעבר ניסה הצבא לשלוח חוליות של משטרה צבאית, 'לוכדי עריקים', לבתי בני הישיבות הללו, בנסיון לעוצרם ולהטילם לבתי כלא צבאיים".

    העיתון מתייחס במרומז להתפרעויות ולהפיכת ניידת משטרה באשדוד לפני מספר ימים: "הדבר נתקל בהתנגדות נחושה ובעצרות הזדהות המוניות של עולם התורה שניצב בתוקף מאחורי בני הישיבות וקרא להפסיק את ההתנכלות השלטונית, מתוך הכרזה ברורה ונחרצת כי איש לא יוכל לשבור את רוחם של בני התורה ולהניאם מדרכם העקרונית.

    "לאחרונה, כאמור, החל הצבא בנוהל חדש, חמור ומקומם, כשהוא משגר חיילות לריכוזים החרדיים כדי לפנות באופן ישיר לבני הישי־בות ולהודיעם כי הם מועמדים לגיוס בקרוב.

    "ביקורים אלה נתקלו במחאה נמרצת של המשפחות החרדיות שהודיעו כי מלבד עצם ההתנגדות לכל שיתוף פעולה עם המגמות של חוקי ויעדי הגיוס, הן מביעות שאט נפש מהנסיון של הצבא לפגוע באווירת הקדושה של הריכוזים התורתיים באמצעות התנהלות של פריצות וחוסר צניעות בצורה מופגנת".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      תקשיבו בקו במערכה, אברך מנווה יעקב מספר במשך שעה על ההתעללות המחרידה שעבר בלשכת הגיוס שהורידה לו מעמד בן ישיבה עד שנמאס לו, והצטרף לקהילת בני תורה ולא משתף פעולה עם לשכת השמד.

    2. 4

      ל-1 ואני הייתי שם לא יותר מ5 דקות

    3. 3

      והכת הבוגדת בתורה (שס וג') עדיין שותקים?
      שיתביישו להם!

    4. 2

      שוב רואים כמה צודקים עיני העדה, שמורים לבני התורה שלא להתגרות בשלטון הציוני, לא לחשוב שאנחנו חזקים מהם, וכן להתייצב בלשכה. תראו לאיזה נזקים רוחניים מגיעים אלו שלא מתיצבים.

    5. 1

      עדיף לשחק משוגע ולקבל פטור
      במקום שהם יצחקו ממך, תצחק אתה מהם!
      אל תהיה צודק תהיה חכם!!!!!!